To takie proste!
Strona głowna  /  Aktualności  /  Tydzień Integracji
Tydzień Integracji
data dodania: 2018-04-08 21:44:14

 

Tydzień Integracji ma na celu podkreślenie pozytywnych postaw społecznych  wobec ich niepełnosprawnych rówieśników. W naszym przedszkolu dzieje się to nie tylko podczas tygodniowych zajęć, ale na codzień, bo przecież bawimy się wspólnie, jesteśmy razem, spotykamy sie podczas różnych uroczystości i zabaw  w ciągu całego roku. Dlatego też chcemy, by nasze przedszkolaki wiedziały i akceptowały fakt, że wszyscy mają takie same prawa - do zabawy, nauki i bycia w przedszkolu.

 

O czym rozmawialiśmy i co robiliśmy? 

 

 

Rozprawialiśmy o różnicach, wszak wszyscy jesteśmy ludźmi, ale każdy z nas jest inny. Rysowaliśmy swoje sylwetki z uwzględnieniem indywidualnych cech wyglądu. Oglądaliśmy sylwetki dzieci z różnymi niepełnosprawnościami i wiemy, że niepełnosprawność nie zawsze widać. CZytaliśmy ksiązeczkę Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel "Każdy z nas jest inny" oraz Moniki Krajewskiej "Mój młodszy brat". Nauczycielki zaproponowały zabawy integracyjne oparte na realacji partnerskiej wg. Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

 

 

Poznaliśmy różne rodzaje niepelnosprawności: słuchową (dziecko niesłyszące, z aparatem lub wszczepionym implantem ślimakowym), wzrokową (dziecko słabowidzące, noszące okulary), ruchową (dziecko poruszające się na wózku lub z pomocą innych osób, dziecko z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym), intelektualną (dziecko, które trochę mniej potrafi ale ma inne zalety), a także dzieci, które nie komunikują się werbalnie (nie mówią) - jak je zrozumieć i dlaczego czasami się złoszczą.

 

 

Do zajęć wykorzystaliśmy metodę dramy - odgrywanie ról, wcielanie się w dziecko mające jakieś ograniczenia, opisywanie swoich odczuć.

 

     

 

Próbowaliśmy zrozumieć funkcjonowanie dzieci z autyzmem i ich "dziwne" zachowania. Czytaliśmy książkę Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel "Kosmita". Nawiązaliśmy  do dziecięcych zmysłów i tego, że nie zawsze działają one prawidłowo, co może skutkować np. nadwrażliwością na hałas, brakiem umiejetności spokojnego siedzenia podczas zajęć.

 

 

Ostatni dzień był podsumowaniem całego tygodnia pod hasłem "Nasze przedszkole jest wyjątkowe".  Już wiemy, że wszystkie dzieci są ważne i każde z nich posiada swoje mocne strony. Wszyscy mają prawo chodzić do przedszkola, bawić się i śmiać razem z rówieśnikami. Polecamy opowiadanie Doroty Niewoli "Kolorowe przedszkole - bajka nie tylko dla dzieci". Zachęcamy do rozmów z dziećmi "na poważne tematy", przedszkolaki naprawdę mają wiele do powiedzenia. 

 



Komentarze
Dodaj komentarz
Imię i Nazwisko
Adres e-mail
Komentarz
Wpisz wynik: 2+3