Kontrast
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 345 w ZSP nr 2
Strona głowna  /  RYBKI & MARYNARZE
RYBKI & MARYNARZE

  GALERIA "RYBKI"       GALERIA "MARYNARZE"             


Pani Gosia F.: fukowska.malgorzata@office.zsp2.pl   (także kodowaniE)

Pani Magda:   burkiewicz.magdalena@office.zsp2.pl  

Pani Edyta:    stepien-pajaczkowska.edyta@office.zsp2.pl  

Pani Gosia:    brzostowska.malgorzata@office.zsp2.pl  

Pani Ela:         niewiarowska.elzbieta@office.zsp2.pl  

 

kontakt  SPECJALIŚCI - kliknij   W sprawie zajęć rewalidacyjnych, z zakresu pomocy p-p, WWR

 

 

 

 

Witajcie Rybki, ahoj Marynarze!

Bardzo się cieszę, że podoba się Wam to, co przygotowujemy dla Was. Pamiętajcie, że są propozycje do wyboru, chociaż wiem że największe pracusie robią wszystko.

Na ten tydzień (18-22.05) przygotowałam dla Was filmy, gry, karty pacy, puzzle, kolorowanki i słuchowiska. Każdy będzie mógł wybrać coś dla siebie. Są zadania łatwiejsze i trudniejsze.

Tym razem przyjrzymy się naszym domowym zwierzątkom, odwiedzimy weterynarza, a ze złotą rybką poznamy wartość pieniądza.

Pani Gosia

 

Gotowi do zabawy?

3,2,1… Zaczynamy!!!

 

 

  • Nasi pupile - poniedziałek

 

Poproś o przeczytanie tekstu „Domowi ulubieńcy” i odpowiedz na pytania.

 

 

  • Poniżej znajdziesz kilka planszę przedstawiającą. rzeczy, które potrzebują zwierzęta domowe, spróbuj je dopasowywać do planszy przedstawiających zwierzęta

  • Zobacz plansze z domowymi ulubieńcami. Postaraj się przeczytać podpisy. Jaką głoskę słyszysz na początku i końcu wyrazu, a może potrafisz przegłoskować te wyrazy.
  • Wybierz 3 plansze z ulubionymi zwierzakami. Ułóż po jednym zdaniu z każdym wyrazem np. „Moja papuga nazywa się Lusia”

 

 

Zaśpiewaj z Fasolkami „Każdy ma jakiegoś bzika…”

 

 

Posłuchaj zagadek Tomasza Jabłońskiego oraz Barbary Galas o domowych zwierzątkach, spróbuj je rozwiązać:

 

Któż to ma swe piórka takie kolorowe?

Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?

Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,

Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… (papuga)

 

Kosmate futerko,

Oczka jak paciorki,

 W bębenku wciąż biega,

Podobne do norki. (chomik)

 

Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.

Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)

 

Jest to bardzo znane zwierzę.

 Spotkasz je gdzieś na spacerze.

Biega, warczy i szczeka, przyjacielem jest człowieka.  (pies )

 

Miękka sierść i miły pyszczek, znany to pogromca myszek.

Myje łapki, miauczy, mruczy, wygiąć grzbiet ciebie nauczy.  (kot)

 

Poćwicz rękę: rysuj po śladzie i samodzielnie

 

Piesko- kotkowa karta pracy:

 

 

Ułóż puzzle on – line

        

 

 

„Kotki bawią się wstążeczką” – ćwiczenie mięśni brzucha.

Dziecko leży na plecach, ręce i nogi unosi w górę. Podaje szarfę/ wstążeczkę, pasek papieru z rąk do nóg i z powrotem.

 

 

  • Mój przyjaciel pies - wtorek

 

Zapoznaj się z wierszykiem

(Ewa Szelburg-Zarembina)

Bez liku
jest szczeniątek w koszyku.
Jedno – podobne do matki.
Drugie – w białe łatki.
Trzecie - czarne jak wronka.
Czwarte – bez ogonka.
Podpalanych dwoje.
A ostatnie, to najmniejsze,
ono... będzie moje!

Gdzie leżały szczeniątka?

 Jak wyglądało pierwsze (drugie, trzecie, czwarte)?;

Jak wyglądały dwa identyczne pieski?;

 Co znaczy słowo „podpalane”? (o psie, koniu powiemy że jest „podpalane”, jeśli ma sierść rudobrunatną, w niektórych miejscach ciemnożółtą) ;

Jakie było najmniejsze?;

 Ile było wszystkich szczeniątek?

 

Policz szczeniaki

 

 

Pieski do budy-przeczytaj sylaby na  budach i na pieskach. Połącz pieska z jego budą.

 

 

 

Ukochane szczeniaki wszystkich dzieci, czyli Psi patrol. Puzzle on-line

 

                        

 

 

Zaprojektuj obrożę dla pieska. Możesz wydrukować poniższą kartę lub samodzielnie zrobić obrożę i smycz: wystarczy kartka, kredki, klej i nożyczki

 

 

Wydrukuj kartę i dokończ rysować pieska. Jeżeli nie masz możliwości wydrukowania spróbuj samodzielnie lub z mała pomocą dorosłego narysować pieska.

 

Pośpiewaj z zespołem Gawęda „A ja mam psa…”

 

 

Zrób pieska origami, tu znajdziesz instrukcję krok po kroku:

Potrzebne będą: 2 kartki ( białe lub pasujące do koloru psa), nożyczki, klej, kredki, ewentualnie: ołówek, gumka, ekierka lub linijka

 

 

 

 

  • U weterynarza -środa

 

Zofia Gorczycka„Czworonożni pacjenci”

 

Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel go odwiedził.

– Jak dobrze, że jesteś – mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź mi, co mam robić. Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów. Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju. Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.

– Ach! – woła lekarz – Przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega! Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.

 

Odpowiedzcie na pytania:

– Kim był przyjaciel dziadka?

– O co dziadek poprosił lekarza?

– Jak lekarz pomógł Kusemu?

– Co zrobił pies, kiedy lekarz znowu odwiedził dziadka?

– Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?

 

Poznajcie zawód weterynarza - film

 

 

Weterynarz zrobił prześwietlenie apararem Rentgenowskim. Dopasuj zwierzaki do zdjęć:

 

 

„U weterynarza” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.

 

Miauczy kotek – miau, miau, miau.  - Dzieci powtarzają onomatopeję.

Chyba chorą łapkę miał!

Liże łapkę kociak mały - Poruszają czubkiem języka od dołu do góry, usta mają otwarte, język wysunięty na zewnątrz.

Siedzi bardzo osowiały.

Lecz jest lekarz – weterynarz,

Pyta: „Kotku, jak się trzymasz?”.

I ogląda łapkę małą – tę ogromnie obolałą.

Razem z kotkiem jest tu piesek. -  Dzieci mają otwarte usta, język wysunięty do przodu, oddychają szybko jak pieski.

Ma cieplutki trochę nosek.- Dzieci próbują sięgnąć czubkiem języka do nosa.

Chyba katar? Aaaa psik! - Dzieci powtarzają onomatopeję 3 razy.

Weterynarz spojrzał z bliska,

Zajrzał też do psiego pyska. -  Dzieci szeroko otwierają usta, wysuwają język jak u lekarza i długo mówią: „Aaaaa”.

I powiada: „Będziesz zdrowy!

Zrobię zastrzyk, i gotowe!”.

Psina już się lepiej czuje. -  Dzieci mają otwarte usta, język wysunięty do przodu, oddychają szybko jak pieski.

I wesoło poszczekuje.-  Udają szczekanie psa: „Hau, hau, hau!”.

 

 

Weterynarz musi dobrze znać zwierzeta, również wiedzieć, jaki wydają odgłosy. Sprawdź, czy też to potrafisz?

 

 

 

„Piesek z chorą łapką” – zabawa z czworakowaniem.

Dziecko-piesek chodzi na czworakach. Na hasło: Piesek zranił się w łapkę i boli go! – dziecko podnosi w górę jedną nogę i idzie powoli na trzech kończynach. Wstaje, prostuje się i znów idzie na czworakach, ale chora jest druga łapka.

 

Pokoloruj obrazek:

 

                              

 

 

 

  • Akwarium – czwartek

 

Posłuchajcie bajki o złotej rybce.

 

Jak myślicie, dlaczego złota rybka zabrała wszystko babie z bajki?

Jakie było by Twoje życzenie?- narysuj lub namaluj swoje marzenie. Koniecznie przyślij nam zdjęcie swojej pracy.

 

 

Jak myślisz co to jest oszczędność, co to jest chciwość. Porozmawiaj o tym ze starszymi domownikami.

           Jak Ty możesz oszczędzać?

Poznaj monety:

 

                                                                

 

 

Jeżeli możesz obejrzyj  prawdziwe monety 1 zł 2 zł 5 zł.     Pamiętaj, po dotknięciu monet umyj ręce!!!

 

Obejrzyj króciutki film o oszczędzaniu

 

Możesz wydrukować pieniążki i pobawić się nimi  a na koniec nakleić je w skarbonce. Dorosły mówi ile pieniędzy masz w skarbonce a Ty wkładasz monety.

Monety do druku:

 

 

Świnka skarbonka:

 

 

 

 

A teraz czas na zabawy z rybkami.

 

Raz drukujesz a bawisz się kilka razy:

 

 

 

  • Wydrukuj i wytnij (lub zrób samodzielnie) kartoniki z cyferkami i kropkami, szablony rybek oraz akwarium.

            Rozetnij kartoniki tak by cyfra i ilość kropek była na jednym kartoniku. Dziecko losuje kartonik i układa w akwarium tyle rybek ile wskazuje    cyfra/ilość kropek

 

 

  • Dwa akwaria: wykorzystajcie rybki oraz akwarium z poprzedniego zadania. Wydrukuj lub narysuj drugie akwarium. W jednym akwarium ułóż kilka rybek, w drugim: tyle samo, o jedną (dwie, trzy) rybki mniej/ więcej. Możesz też w jednym akwarium położyć cyfrę (dla tych, co dobrze sobie radzą już bez kropek) a w drugim odpowiednią ilość rybek.

 

  • Dla spragnionych rywalizacje proponuję logopedyczne wyścigi. Każdy gracz ma jedną słomkę do napojów. Na stole rozkładamy wszystkie rybki. Zadaniem graczy jest przeniesienie jak największej ilości rybek do swojego akwarium zasysając rybki słomką ( ręce koniecznie za plecami!) Na koniec gracze przeliczają swoje rybki i porównują ich ilości.

 

 

  • Pokolorujcie po dwie rybki w ten sam sposób i pobawcie się w memo.
  • Na koniec zabawy przyklej kilka wybranych rybek do akwarium, dorysuj lub wytnij z kolorowego papieru roślinki, piasek. Nie zapomnij pochwalić się zdjęciem.

 

Masz jeszcze ochotę cos zrobić? Poćwicz rękę z rybką.

 

Zabawa w łowienie rybek

 

 

 

 

  • Zwierzęta wokół nas – piątek

 

Dzisiejszy dzień to sporo gier on- line.

Zwierzaki są wokół nas, małe i duże. Latające, biegające, kudłate łaciate. Miluśkie i trochę groźne.

Pomyśl co łączy wszystkie zwierzęta? Jak można zwierzęta podzielić?

Mamy ssaki, czyli np. kory, świnki,  lwy, myszki czy hipopotamy.

Ptaki – łatwo je rozpoznać, bo maja dzioby i skrzydła.

Takie małe robaczki z 6 nóżkami to owady!

 

Zrób kartę pracy. Nie musisz jej drukować, możesz zrobić na ekranie komputera.

 

       Ptaki i ssaki                                Połącz zwierzęta z ich cieniami

                                           

 

 

Czy kaczka to ptak? Pewnie że tak! Ma skrzydła i dziobek.   Ustaw kaczki od największej, do najmniejszej

 

 

Czas na trochę zabawy.   Szalone zwierzaki – gra on- line.

 

Poszukaj, który kot nie ma pary?   To zadanie to wyzwanie!

 

Gra on - line jakie zwierzę słyszysz?

                                              

 

Trochę angielskiego

 

 

Podziel zwierzęta na ssaki, ptaki, owady

 

              

 

 

 

 

 

A Ty masz zwierzątko w domu? Jeżeli tak przyślij jego zdjęcie, portret malowany farbą lub rysowany kredkami, napisz z kimś starszym jak się nazywa Twoje zwierzątko, możesz też zrobić zdjęcie jak opiekujesz się swoim pupilem i jak o niego dbasz.

A może marzysz o psie, kocie lub chomiku? Zrób obrazek przedstawiający Twoje ulubione zwierzę.

Jak zawsze z niecierpliwością czekamy na Wasze prace!!!!!

 

 

Na koniec trochę ruchu. Poskacz z różnymi zwierzakami

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-05-24